
Část III - Z obývacího pokoje do vinného sklepa historické vily
Krátký příběh o všestrannosti přírodního kamene - část III: garáž

Když jsme na konci našeho fotografování navštívili garáž historické vily, okamžitě nás ohromily dvě věci: za prvé zářivě žluté Ferrari stojící na Kandla Grey pískovci. A za druhé, vysoká stabilita přírodního kamene. Přestože je položený pískovec silný jen asi 3 cm, bez problémů odolá automobilu. Architekt projektu renovace nám v rozhovoru vysvětlil , že pečlivě zvažoval plánování tloušťky materiálu.
Záleží na tloušťce a typu horniny.

Pro pochozí terasy se zpravidla hodí podlahy z přírodního kamene o tloušťce 3 cm. Desky z přírodního kamene, po kterých lze jezdit, jsou nejbezpečnější plánované o tloušťce kolem 6 cm. Velmi důležitý je však samozřejmě také typ kamene, požadovaná nosnost a konkrétní zamýšlené použití. Ty hrají důležitou roli při výběru podkladu, který také určuje typ pokládky - lepený nebo nelepený. Pro garáž, jako je ta v Thunu, bychom doporučili lepenou instalaci.
Přírodní kámen nebo Ferrari?
Pokud máte nyní zájem o Ferrari F458 ve své garáži, můžeme vám prozradit, že nejmenší motorová verze produkuje 570 koní při 9000 otáčkách za minutu, zrychlí z nuly na stovku za 3,4 sekundy a je k dispozici za necelých 200 000 eur hrubého. Pokud máte místo toho zájem o přírodní kámen v garáži, můžeme vám také poskytnout informace: Pískovec Kandla Grey, který je zde položen, pochází z Indie a je moderní šedé barvy, kterou lze snadno kombinovat s mnoha dalšími barvami v domě a na dvoře. Lze jej snadno položit na lože z vysoce kvalitní štěpky nebo drenážní malty. Kámen se pohybuje v cenové relaci 40-45 EUR za metr čtvereční. Tato cena nezahrnuje pokládku. Ta bude pravděpodobně stát přibližně stejnou cenu za metr čtvereční v závislosti na obkladači.
Který přírodní kámen je vlastně ve vaší garáži? Naše redakce se těší na jeho fotografie a na další cestu za instalacemi z přírodního kamene!