Všeobecné podmínky

I. Předmět a rozsah použití

Rozsah použití

Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na všechny smlouvy mezi námi a našimi zákazníky. Platí verze platná v době uzavření smlouvy.

Ceny

Ceny uvedené v českých korunách na www.jonastone.cz zahrnují zákonnou DPH. Tyto ceny platí výhradně pro dodávky v rámci České republiky.

Definice zákazníka

Zákazníky jsou spotřebitelé i podnikatelé. Spotřebitelem je každá fyzická osoba, která uzavírá právní úkon za účelem, který se převážně vymyká její obchodní, podnikatelské nebo profesní činnosti. Podnikatelem je fyzická nebo právnická osoba nebo společnost s právní subjektivitou, která při uzavírání právního úkonu jedná v rámci své obchodní nebo jiné samostatné výdělečné činnosti. Tyto VOP se vztahují i na budoucí obchodní vztahy s podnikateli, aniž bychom na ně museli znovu odkazovat.

Změny smlouvy

Odchylné nebo dodatečné vedlejší smlouvy vyžadují náš výslovný písemný souhlas. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy

II Uzavření smlouvy

Nezávazná nabídka

Prezentace produktů v našem internetovém obchodě nepředstavuje právně závaznou nabídku, ale nezávazný internetový katalog.

Podání objednávky

Podáním objednávky v našem internetovém obchodě podáváte závaznou objednávku na zboží v nákupním košíku.
Potvrzení o přijetí objednávky obdržíte neprodleně e-mailem. Toto potvrzení nepředstavuje přijetí vaší smluvní nabídky.

Přijetí smlouvy

Vaši objednávku můžeme přijmout tak, že vám e-mailem zašleme potvrzení objednávky nebo fakturu. Tím je s vámi uzavřena smlouva.

Informace o ochraně údajů

Text smlouvy ukládáme elektronicky a údaje o objednávce vám zasíláme e-mailem. Údaje jsou uchovávány v souladu se zákonnými předpisy o ochraně osobních údajů. Informace o zpracování vašich údajů, vašich právech a způsobech jejich uplatnění naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Kdykoli se k nim můžete dostat kliknutím na následující odkaz: Ochrana osobních údajů

Z bezpečnostních důvodů již nejsou údaje o vaší objednávce po dokončení procesu volně přístupné na internetu a v případě registrace je lze zobrazit pouze prostřednictvím zákaznického účtu.

III Uchování vlastnického práva

Vlastnické právo k dodanému zboží zůstává prodávajícímu až do úplného zaplacení kupní ceny.

Další podmínky pro podnikatele

Vlastnické právo k dodanému zboží zůstává vyhrazeno až do úplného zaplacení všech pohledávek prodávajícího vyplývajících z obchodního vztahu. Kupující je oprávněn zboží dále prodat v rámci běžného obchodního styku; pohledávky z toho vyplývající se tímto postupují prodávajícímu ve výši fakturované částky. Kupující se zavazuje neprodleně informovat prodávajícího o jakémkoli přístupu třetích osob ke zboží, které je předmětem výhrady vlastnictví.

IV Dodací podmínky

Následující podmínky platí pro spotřebitele a podnikatele. Kupující nákupem ujišťuje, že jsou zajištěny následující podmínky pro vykládku zboží na jím uvedené dodací adrese.

V případě standardního dodání:

- příjezdová cesta je dostatečně široká a schválená pro vjezd kloubového nákladního automobilu (40 tun).
- u dodacích adres ve slepých uličkách je k dispozici možnost otáčení.
- Pozemek musí být pevný a rovný (vybetonovaný nebo srovnatelný). Sypké povrchy (např. štěrk a drť) nebo dlažební kostky nejsou pro vykládku vhodné!
- Sklon do 3 %
- Dodávka se provádí k obrubníku
- Dodávka: pondělí až pátek


Vyšší moc a provozní poruchy

V případě nepředvídatelných událostí, jako je vyšší moc nebo úřední opatření, které brání dodání, je prodávající oprávněn upravit termín dodání nebo odstoupit od smlouvy. Zákazník bude v takových případech informován.

Postup dodání

Dodání provádí spediční firma.

Pokud zákazník

  • zpozdí nebo odloží námi nebo spediční firmou oznámený termín dodání,
  • oznámí změnu adresy dodání po zahájení přepravy zboží
  • není na místě v dohodnutý den

mohou vzniknout dodatečné náklady ve výši 125  (vč. DPH)/ za každý den (zpoždění dodávky nebo meziskladování) a balík.

Expresní dodávky se uskutečňují bez předchozího upozornění.

Při dodávkách na ostrovy se účtuje ostrovní příplatek ve výši 30.000 (vč. DPH).

Vyzvednutí zásilky zákazníkem

V případě vlastního odběru je zákazník odpovědný za organizaci přepravy a zajištění zboží (viz: Dodání). Pokud si zboží nevyzvedne do 14 dnů od data poskytnutí, mohou mu vzniknout náklady na skladování ve výši 50  (vč. DPH) za den a balík.

Zboží musí být při převzetí zákazníkem zkontrolováno, zda nemá zjevné vady. Ty musí být neprodleně nahlášeny do skladu; následná reklamace není možná.

Různé

V cenách není zahrnuto vrácení obalu.

V. Reklamace, odpovědnost a záruka

Oznámení závad

1. Žádná závada

Následující vlastnosti a odchylky se výslovně nepovažují za vady a jsou způsobeny materiálem nebo výrobním procesem:

  • Přírodní odchylky v barvě a struktuře, křemenné žilky, póry, inkluze (např. rez, soli, hlína, ...), odštěpky, drobné vady na hranách do 5 mm, stopy po zpracování odpovídající popisu výrobku (např. "antikizace") nebo vrstvení v případě přírodních kamenů.
  • Nerovnosti nebo odštěpky u štípaných materiálů, jako je břidlice, pískovec nebo vápenec.
  • Vlastnosti typické pro daný materiál, jako je vyrovnávání u travertinu, které se může časem uvolnit.
  • Rozdíly v barvě, struktuře, povrchu a rozměrech mezi různými šaržemi, které mohou být rovněž zahrnuty do objednávky.
  • Až 3% zlomy a zmetky u přírodního kamene a porcelánové kameniny.
  • Nepatrné změny barvy, vlasové praskliny nebo hmatové rozdíly mezi jednotlivými deskami a dlaždicemi.
  • Poškození, která se týkají pouze spodní strany nebo okrajů, která jsou při pokládce neviditelná.
  • V důsledku ručního balení přírodního kamene se mohou vyskytnout škrábance a oděrky hluboké méně než 1 mm.

2. Tolerance pro podlahové desky a dlaždice

Tolerance pro podlahové desky a schody z přírodního kamene:
Pro podlahové desky a schody z přírodního kamene se považuje za odsouhlasené pouze dodržení požadavků podle normy DIN EN 12058.

Tolerance pro podlahové dlaždice:
Dovolené odchylky pro podlahové dlaždice a schody z přírodního kamene: Považuje se za dohodnuté pouze dodržení požadavků podle DIN EN 12057 pro podlahové dlaždice a schody z přírodního kamene.

Přípustné odchylky pro porcelánovou kameninu:
Považuje se za dohodnuté pouze dodržení požadavků podle DIN EN 14411 pro porcelánovou kameninu.

Přípustné odchylky pro dlažební kostky z přírodního kamene:
Dovolené odchylky: Za dohodnuté se považuje pouze dodržení požadavků podle normy DIN EN 1342 pro dlažební kostky z přírodního kamene.

Přípustné odchylky pro Trávníkové obrubníky z přírodního kamene:
Dovolené odchylky: Za dohodnuté se považuje pouze dodržení požadavků podle normy DIN EN 1343 pro Trávníkové obrubníky z přírodního kamene.

Přípustné odchylky pro Zdicí kameny z přírodního kamene:
Za dohodnutý se považuje pouze soulad s požadavky podle DIN EN 771-6 pro stěnové schody z přírodního kamene.

Přípustné odchylky pro obkladové kameny z přírodního kamene:
V případě Obkladového kamene z přírodního kamene se má za to, že bylo dohodnuto pouze dodržení požadavků podle normy DIN EN 1469/2015.

Platnost nových norem:
V případě, že dojde k novému vydání výše uvedených norem DIN, automaticky se použijí rozměrové tolerance a požadavky v nich definované, které jsou relevantní pro smlouvu.

Tolerance pro jiné výrobky:
Pro výrobky, na které se nevztahují výše uvedené normy, platí příslušné technické normy platné v době dodávky.

3. Poškození při přepravě

Pro spotřebitele

Zboží se zjevným poškozením při přepravě nebo zjevnými nedostatky je třeba neprodleně nahlásit dodavateli (poznámka na dokladu o dodání s podpisem zákazníka) a oznámit nám to. Neoznámení reklamace nemá žádný vliv na vaše zákonná záruční práva.

Pro podnikatele

Nebezpečí náhodné ztráty nebo náhodného poškození zboží přechází na podnikatelského zákazníka, jakmile je zboží předáno dopravci nebo osobě určené k přepravě. Podnikatelé jsou povinni zboží prohlédnout a případné vady neprodleně ohlásit v souladu s § 2106 a § 2112 občanského zákoníku.

Zjevná poškození je třeba písemně oznámit neprodleně, nejpozději však do pěti pracovních dnů od doručení.

Zjevnými přepravními škodami se rozumí vady, které jsou okamžitě rozpoznatelné při řádné a přiměřené prohlídce zboží. To zahrnuje zejména komplexní kontrolu všech balíků, zda nejsou zvenčí viditelně poškozeny, zda nechybí zboží nebo zda se nevyskytují jiné odchylky.

Skryté vady, které nejsou při prohlídce rozpoznatelné, musí být písemně oznámeny bezprostředně po jejich zjištění.
Nejsou-li vady oznámeny včas, považuje se zboží za schválené, ledaže by vada byla podvodně zatajena.

Odpovědnost

Vyloučení a omezení odpovědnosti vůči spotřebitelům

  • Zásada odpovědnosti
    Odpovídáme bez omezení za škody vzniklé v důsledku úmyslného nebo hrubě nedbalého jednání z naší strany, jakož i za škody vzniklé v důsledku újmy na životě, zdraví nebo těle.
  • Odpovědnost za základní smluvní závazky (kardinální závazky)
    V případě prosté nedbalosti odpovídáme pouze v případě porušení podstatných smluvních povinností (kardinálních povinností). Podstatné smluvní povinnosti jsou takové, jejichž splnění je nezbytné pro řádné plnění smlouvy a na jejichž splnění se zákazník může pravidelně spoléhat. V těchto případech je však naše odpovědnost omezena na předvídatelnou, obvykle vznikající škodu.
  • Vyloučení odpovědnosti
    Naše odpovědnost je vyloučena za škody způsobené prostou nedbalostí, které se netýkají podstatných smluvních povinností.
  • Vyloučení odpovědnosti za bezplatně poskytované služby
    Za škody vzniklé v souvislosti s námi bezplatně poskytnutými službami nebo dodatečně poskytnutými službami odpovídáme pouze v případě úmyslu nebo hrubé nedbalosti.
  • Odpovědnost za výrobek a záruka
    Naše odpovědnost podle zákona o odpovědnosti za výrobek a za výslovně poskytnuté záruky zůstává nedotčena.
  • Vyloučení odpovědnosti v případě vyšší moci
    Neneseme odpovědnost za škody způsobené událostmi vyšší moci, jako jsou přírodní katastrofy, pandemie, válka nebo jiné nepředvídatelné události, které jsou mimo naši kontrolu.
  • Vyloučení odpovědnosti za pozdní dodání
    Snažíme se dodržovat oznámené termíny dodání. Pokud však dojde k posunutí dodacích termínů z důvodu nepředvídatelného zpoždění na straně našich dodavatelů nebo spedičních agentů, neneseme odpovědnost za případné škody z toho vyplývající, pokud zpoždění nebylo způsobeno naší vlastní vinou.
    V této souvislosti bychom rádi upozornili, že termíny obchodníků by neměly být sjednávány na základě nezávazných dodacích lhůt.

Vyloučení a omezení odpovědnosti vůči podnikatelům

  • Zásada odpovědnosti
    Odpovídáme bez omezení za škody vzniklé v důsledku úmyslného jednání z naší strany nebo ze strany našich zákonných zástupců nebo zástupců v zastoupení, jakož i za škody vzniklé v důsledku újmy na životě, zdraví nebo těle.
  • Odpovědnost za hmotné smluvní závazky
    Odpovídáme také za porušení podstatných smluvních povinností v případě prosté nedbalosti, avšak s omezením na předvídatelné, typické škody.
  • Vyloučení odpovědnosti
    Naše odpovědnost je vyloučena za
    - Škody vzniklé v důsledku prosté nedbalosti, které se netýkají podstatných smluvních závazků,
    - nepřímé škody a následné škody, jako je ušlý zisk nebo ztráta výroby,
    - škody způsobené vyšší mocí.
  • Promlčecí lhůta
    Promlčecí lhůta pro nároky na náhradu škody činí jeden rok od přechodu rizika, pokud nás nelze obvinit z úmyslného nebo podvodného jednání.
  • Vyloučení odpovědnosti za opožděné dodání
    Budeme se snažit dodržet oznámené termíny dodání. Nepředvídatelné zpoždění dodávky ze strany našich dodavatelů nebo speditérů neopravňuje zákazníka k uplatnění nároku na náhradu škody nebo k odstoupení od smlouvy, ledaže by zpoždění bylo způsobeno naší vlastní vinou.

Záruka

Pro spotřebitele

- Platí zákonná záruka dle § 2099 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
- Nároky ze záruky musí být uplatněny v zákonné lhůtě dvou let.
- Pokud se vada vyskytne v průběhu dvanácti měsíců od dodání, má se za to, že vada existovala již v době dodání, pokud z povahy zboží nevyplývá něco jiného.
- Spotřebitelé si mohou zpočátku vybrat mezi opravou a výměnou. V případě závažných vad, které nejsou odstraněny v přiměřené lhůtě, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy nebo snížit kupní cenu.

Pro podnikatele

- Podnikatelé musí zjevné vady písemně oznámit neprodleně, nejpozději však do pěti pracovních dnů od doručení. Skryté vady musí být oznámeny do pěti pracovních dnů od jejich zjištění. V opačném případě se zboží považuje za schválené.
- Záruční doba je dvanáct měsíců od dodání zboží, pokud se nedopustíme úmyslného jednání, zlého úmyslu nebo porušení záručních podmínek.
- V případě závad si vyhrazujeme právo prvotní volby mezi opravou nebo výměnou. Pokud se to nepodaří, může komerční zákazník požadovat snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy.
- Nárok na výměnu celé dodávky nevzniká, pokud je postiženo pouze dílčí množství.

Další informace

Vzorky a výstavní předměty: Vzorky a výstavní předměty je třeba považovat pouze za orientační a nemohou představovat úplný sortiment výrobku.

Výrobky s jednorázovými zbývajícími zásobami, které jsou pro zákazníka rozpoznatelné, protože neexistuje možnost objednání ze závodu: V tomto případě je vyloučeno právo na dodatečnou dodávku, protože náhradní výroba výrobku je neúměrně nákladná nebo nemožná. Právo na snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy zůstává nedotčeno. .

Vrácení zboží: V případě vrácení zboží jsme povinni pouze vyzvednout zboží zabalené zákazníkem v přepravně bezpečném obalu z místa, kam jsme jej dodali, aniž bychom převzali náklady na jeho dodání na toto místo.

Oblast použití výrobků: Naše výrobky jsou obecně povoleny pouze pro soukromé prostory, nikoliv pro veřejné prostory.

Veškerá oznámení o odpovědnosti, oznámení o závadách nebo hlášení o poškození při přepravě musí být učiněna písemně a musí obsahovat příslušnou fotodokumentaci.

VI Způsoby platby

Přijímáme platební metody uvedené na naší platební stránce. Nejsou účtovány žádné další poplatky.
Vyhrazujeme si právo provést kontrolu úvěruschopnosti prostřednictvím externích poskytovatelů služeb a v případě negativního výsledku odmítnout dodávku nebo některé platební metody.

Zvláštní předpisy pro podnikatele

Zákazníci z řad podnikatelů mohou započíst své pohledávky vůči nám pouze v případě, že jsou nesporné nebo byly právně prokázány. Právo na zádržné lze uplatnit pouze v případě protipohledávek vyplývajících z téhož smluvního vztahu.

VII Storno podmínky

1. Právo na odstoupení od smlouvy pro spotřebitele

Spotřebitelé mají právo odstoupit od této smlouvy do čtrnácti dnů bez udání důvodu. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí čtrnáct dní ode dne, kdy jste vy nebo vámi určená třetí osoba, která není dopravcem, převzali poslední zboží.

Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás musíte informovat (jonastone GmbH & Co. KG, Dynamostraße 13, 68165 Mannheim, Německo, e-mail: info@jonastone.cz) o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jasným prohlášením (např. e-mailem). Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však povinné.

Alternativně můžete také elektronicky vyplnit a odeslat vzorový formulář pro zrušení smlouvy (viz bod 4.) nebo jiné jasné prohlášení prostřednictvím naší kontaktní stránky. V takovém případě vám obratem zašleme potvrzení o přijetí vašeho zrušení (např. e-mailem).
Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačí, když oznámení odešlete před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

2. Podnikatelé nemají právo na odstoupení od smlouvy

Podnikatelským zákazníkům (B2B) nepřiznáváme právo na odstoupení od smlouvy podle § 1829 občanského zákoníku, neboť se nepovažují za spotřebitele ve smyslu § 419 občanského zákoníku.

3 Důsledky odstoupení od smlouvy (pouze pro spotřebitele)

Odstoupíte-li od této smlouvy, vrátíme Vám všechny platby, které jsme od Vás přijali, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného jiného než námi nabízeného standardního způsobu dodání), a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy jsme byli o Vašem rozhodnutí odstoupit od této smlouvy informováni.
Pro vrácení peněz použijeme stejný platební prostředek, který jste použili při původní transakci, pokud se s vámi výslovně nedohodneme jinak. Za vrácení peněz vám nebudou účtovány žádné poplatky. Vrácení peněz vám však můžeme odmítnout, dokud zboží neobdržíme zpět nebo dokud nám nepředložíte doklad o jeho vrácení.

Náklady na vrácení zboží:

- Přímé náklady na vrácení zboží nesete vy.
- U zboží, které nelze vzhledem k jeho povaze vrátit běžnou poštou a my pro vás organizujeme dopravu zpět, činí náklady na vrácení 23 % hodnoty zboží v České republice (ze zahraničí za určitých okolností 30 % hodnoty zboží).V případě vzorků, pokud organizujeme zpětnou přepravu, platí paušální poplatek za přepravu ve výši 1250 Kč (včetně DPH).

Vrácené zboží zasílejte na následující adresu:

KG: jonastone GmbH & Co.
c/o L.I.T logistic concepts & services GmbH
Erste Industriestrasse 18
68766 Hockenheim, Německo

Ztráta hodnoty:
Ztrátu hodnoty zboží hradíte pouze v případě, že k ní došlo v důsledku manipulace, která není nezbytná pro kontrolu kvality, vlastností a funkčnosti zboží.

Zpětná přeprava zboží

V případě vrácení zboží jsme povinni pouze vyzvednout zboží bezpečně zabalené pro přepravu zákazníkem z místa, kam jsme jej dodali, aniž bychom převzali náklady na doručení na toto místo.

________________________________________________________________________________

4. Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy

Tímto ruším/rušíme smlouvu uzavřenou mnou/námi na nákup následujícího zboží:
- Objednané dne: ___________
- Obdrženo dne: ___________
- Číslo objednávky (nepovinné): ___________
- Číslo zákazníka: ___________
Jméno a adresa spotřebitele (spotřebitelů):
________________________________________
________________________________________

Datum: ___________

________________________________________________________________________________

VII Důležité pokyny výrobce

Pro bezpečnou a udržitelnou instalaci přírodního kamene vždy dodržujte pokyny výrobce doplňkových materiálů. V případě potřeby jsou tyto pokyny výrobce propojeny na stránkách našich výrobků.

Naše doporučení vycházejí z údajů výrobce pro běžné situace na staveništi a nenahrazují posouzení odborníkem na místě.

Před použitím spárovacích hmot, impregnací nebo čisticích prostředků vždy proveďte zkušební povrch na nenápadném místě.
Tyto pokyny slouží pro vaši informaci. Nenahrazují individuální poradenství odborníka.

VIII Požadavek na písemnou formu

Změny a doplňky

Změny nebo doplnění objednávky musí být provedeny písemně (např. e-mailem). Informace relevantní pro smlouvu, které nám zašlete v souvislosti s objednávkou, jsou účinné pouze tehdy, pokud je výslovně potvrdíme v textové podobě.

Dokončením procesu objednávky odesláním objednávky na našich webových stránkách potvrzujete závazný souhlas s objednávkou a s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP) v podobě zde uvedené.

IX Závěrečná ustanovení

Místní příslušnost a rozhodné právo

Pro spotřebitele:

- Místní příslušnost se řídí zákonnými ustanoveními.
- S vyloučením Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží se použije české právo, ledaže by byla odňata ochrana poskytovaná kogentními ustanoveními práva země, v níž má spotřebitel obvyklé bydliště.

Pro podnikatele:

- Výlučnou soudní příslušností pro všechny spory vyplývající z této smlouvy nebo v souvislosti s ní je Mannheim.
- S vyloučením Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží se použije výhradně německé právo.

Řešení sporů

Pro spotřebitele:

- Evropská komise poskytuje platformu pro online řešení sporů (OS), kterou naleznete na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Společnost jonastone není ochotna ani povinna účastnit se řízení o řešení sporů před rozhodčí komisí pro spotřebitele.

Doložka o oddělitelnosti

Pokud by jednotlivá ustanovení této smlouvy byla neplatná nebo nevymahatelná nebo by se stala neplatnými či nevymahatelnými po uzavření smlouvy, nemá to vliv na platnost zbývající části smlouvy.

Změny všeobecných obchodních podmínek

Pro všechny objednávky platí Všeobecné obchodní podmínky (VOP) ve znění platném v době objednávky. Zákazníci jsou na VOP výslovně odkázáni před dokončením každé objednávky a mají možnost si je prohlédnout, stáhnout a uložit.

Odesláním objednávky prohlašujete, že s platnými VOP souhlasíte. Změny VOP proto nemají vliv na již uzavřené smlouvy a vztahují se pouze na budoucí objednávky.